POLJOPRIVREDA

TRANSPORT SADNOG MATERIJALA

 

Sadnice su osetljive na česte temperaturne promene. Potrebna im je ventilacija, odnosno protok svežeg vazduha. Sadnice se ne smeju skladištiti u prostorima gde nema adekvatne vlažnosti vazduha. U zavisnosti od vrsta sadnica uzetih na prevoz temperaturni zahtevi su od -3°C do +12°C. Sadnice se najčešće transportuju na temperaturi od +1°C do +6°C. 

Za transport sadnica veoma je važno da se tranzitno vreme svede na minimum, kako bi sadni materijal proveo što manje vremena u tovarnom prostoru vozila i bio kvalitetniji za sadnju. Periodi godine kada su intenzivirani zahtevi za transportom sadnica su proleće i jesen. Najčešće sadni materijal u uvozu transportujemo iz Holandije, Francuske, Velike Britanije i Poljske, dok u izvozu su to češće zemlje regiona (Hrvatska, Severna Makedonija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina).  

Transporte sadnog materijala obavljamo za firme i aktivna poljoprivredna gazdinstva.

TRANSPORT SVEŽEG VOĆA I POVRĆA

Sveže voće i povrće se najčešće transportuje na temperaturi od +1°C do +6°C. Neke vrste povrća kao što je krastavac transportuje se na temperaturi +9°C do +11°C. Svako naglo povećanje ili smanjenje temperature vazduha u kojem se sveže voće i povrće nalazi utiče negativno na kvalitet i trajnost robe. Sveže voće i povrće kada se izloži nagloj promeni temperature usled temperaturnog šoka se od kondenzacije kvasi i tako dolazi do stvaranja uslova za brzu pojavu plesni. 

Ono što je zajedničko za sve vrste voća i povrća je to što kada se transportuju u svežem stanju neophodno je da imaju najkraće moguće tranzitno vreme, pa se neretko pred logistiku postavlja zahtev da se roba transporuje vozilima hladnjačama sa udvojenom posadom (sa dva vozača). Kako bi se tranzitno vreme svelo na minimum osim optimalnog korišćenja vremena vožnje (radnog vremena) posade u vozilu potrebno je i saradjivati sa iskusnim špediterima za brzo rešavanje poslova zastupanja u carinskim postupcima izvoznog i uvoznog carinjenja, što kroz saradnju sa našom kompanijom možete obezbediti. 

Voće i povrće u svežem stanju u izvozu neophodno je da prati odgovarajući fito sertifikat izdat od strane nadležne službe za zaštitu bilja, a zavisno od vrste voća i povrća na ulasku u EU vrši se ponovna kontrola, a zatim i izrada dodatnog fito sertifikata kao potvrde da je obavljen pregled robe pri ulasku u EU. Sveže voće i povrće ima kratak rok trajanja i spada u lako kvarljivu robu, pa ista ima prioritet obrade što na terminalima, što na graničnim prelazima u carinskim postupcima. 

Za naše korisnike usluga često vršimo transport sveže maline, borovnice, šljive, breskve, kajsije, krastavca, paprike, ribizle, jabuke, nektarine, krompira, luka, paradajza, šargarepe na tržišta Rusije, Nemačke, Danske, Norveške, Holandije, Austrije, Francuske, Velike Britanije, Češke. 

Najčešće se voće i povrće otprema na paletama dimenzija 100 x 120 cm na tzv. „voćarske palete“. Ono što je specifično za transportna pakovanja je to da se voće i povrće ne oblaže streč folijom, već se učvršćuje ugaonicima i vezivanjem polipropilenskim „pp“ trakama. Kao zaštita od kapanja kondenza na robu tokom transporta primenjuje se često postavljanje kartonskih „kapa“ koje štite kako od kapanja kondenza na robu, tako i od direktnog izduvavanja hladnog vazduha iz isparivača u robu.

Veoma je važno da transportne kutije imaju adekvatnu gramažu kartona kako bi izdržale teret slaganja robe u visinu na paleti kao i da su otporne na  vlažnost. Što se tiče otpora na vlažnost vazduha deklaracije koje se lepe na proizvode takodje moraju imati vodootporno svojstvo.

Za potrebe medjunarodnog transporta svežeg voća i povrća nudimo hladnjače sa dvotemperaturnim i trotemperaturnim komorama, kako bi naši klijenti što ekonomičnije mogli otpremiti više vrsta svežeg voća i povrća ka svojim kupcima. Na raspolaganje našim korisnicima usluga stavljamo frigo vozila različitih kapaciteta utovara (frigo kombi, solo kamion hladnjača, šleper hladnjača).

TRANSPORT SMRZNUTOG VOĆA I POVRĆA

Transport povrća i voća u smrznutom stanju je sa manje transportnih rizika i zahteva od transporta ove vrste robe u svežem stanju. Smrznuto voće i povrće ne zahteva kratka tranzitna vremena. Roba se najčešće pakuje u MAP pakovanja, a zatim u transportne kutije. Temperatura tokom transporta smrznutog voća i povrća treba da bude -18°C. Smrznutu robu iz ove grupe proizvoda takodje je neophodno otpremati na paletama za transport hrane. 

Zemlje u koje najčešće transportujemo robe ove vrste su: Rusija, Nemačka, Austrija, Italija, Francuska, Velika Britanija, Holandija. Ove vrste roba najčešće služe za dalju preradu za sokove i džemove.

Obzirom da Republika Srbija spada u grupu izvozno orjentisanih zemalja kada je reč o voću i povrću najčešći smer kretanja kamiona hladnjača u transportu ove vrste proizvoda je iz Srbije ka zemljama zapada (Nemačka, Danska, Norveška, Holandija, Austrija, Francuska, Britanija, Češka) i istoka (Rusija,Belorusija,Ukrajina).

Transport poljoprivredne mehanizacije i opreme opisan je u delu MAŠINE I OPREMA.